موفقیت

«گر فلک با من نسازد چرخ را وارون کنم»

موفقیت

«گر فلک با من نسازد چرخ را وارون کنم»

موفقیت

باورش سخت است ، ولی باور کن گاهی،دقیقا" همان لحظه که همه تو را احمق خطاب میکنند،تو داری هوشمندانه ترین و عقلانی ترین کار را انجام میدهی ...

تو انسان بزرگی هستی
برای انسانهای بزرگ بنبست وجود ندارد
یا راهی پیدا کن
یا راهی بساز

نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

پیشنهاداتی برای فروش بازاریاب در مراحل اولیه کار خود

علی واحدی | جمعه, ۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۱۰ ب.ظ

1-کسب و کار خود را در بیرون از محیط کار تبلیغ نمایید .

 یک بازاریاب بیمه به راحتی می تواند در تاکسی ، رستوران ، باشگاه ورزشی، ادارات و مهمانی و........... از شرکت خود خدمات شرکت ، تخفیفات آن و .......... به مخاطبین خود بشناساند. اکتفا نمودن به تابلو خود فقط اشتباهاتی است که شاید بیشتر نمایندگان آن را بصورت اپیدمی تکرار می نمایند.

2-ارسال نامه ها به دوستانتان و آشنایان در ادارات، سازمانهای خصوصی و دولتی ، درب منازل و دعوت آنها برای خرید کالای خود .
یک نماینده بیمه به راحتی و با کمترین هزینه می توانداقدام به ارسال نامه ها ی با موضوع اینکه اینجانب در شرکت بیمه .....مشغول به کار شده و در این شرکت تمامی خدمات بیمه ای از جمله.......با خدمات بعد از فروش و پرداخت خسارت در 24 ساعت و تخفیفات ........ و بصورت اقساط ، بدون بهره و کارمزد و غیره ارائه نمایم که چنین روش بازاریابی به راحتی % 30 ازفروش را بالا و نامه ارسالی به فردی که در سازمانی مشغول بخدمت است باعث آشنای همکاران دیگر آن فرد با آن شرکت بیمه ای و رغبت یا حتی ذهنیت خوب در میان آنها می  شود.این روش بسیار مناسب و کم هزینه می باشد.
3-سعی کنید خدماتتان بعد از ساعات اداری هم باشد .بیشتر مشتریان علاقه زیادی دارند که بعد از ساعات اداری و حتی شبانه با مشاور کالای خود تماس داشته باشند و سوالات خود را بیان نمایند بازاریاب باید بداند که با صبر، حوصله و علمی پاسخگوباشد تا بتواند به راحتی خود و شرکت خود را در بازار حفظ نماید.
4-سیستم انتظار تلفنی را به در آمد و نوعی بازاریابی بدون هزینه تبدیل نمایید.
مشتریان از منتظر ماندن متنفر و بیزارند. اگر از سیستمهای پاسخگویی تلفنی استفاده میکنید و مشتریانتان باید لحظاتی منتظر بمانند تا بتوانند با شخص مورد نظر صحبت کنند از این فرصت طلایی استفاده کنید در لحظات انتظار بجای پخش موسیقی به معرفی محصولات و خدمات شرکت خود بپردازید اگر کسب و کار خود را به تازگی آغاز کرده اید با این کارمی توانید ذهنیت خوبی را در مشتری ایجاد کنید و مشتری احساس خواهد کرد که با شرکت بزرگی تماس گرفته است و نتیجه آن اعتماد مشتری به شما است یاد آوری نماییم بدست آوردن اعتماد مشتری به آسانی نیست و نخواهد بود فقط مواظب باشید ، پیام کوتاه ، قابل فهم و درک ، مقدمه نداشته باشد و آن را با موسیقی ملایمی همراه سازید.
5-از تبلیغات اینترنتی استفاده کنید :
اینترنت ابزاری آسان وجدید برای بازاریابی و معرفی کالاها و خدمات خود می باشد که امکانات بی نظیری می تواند در اختیار شما قرار دهد . تبلیغات اینترنتی نوع جدیدی از تبلیغات است که بسیاری از صاحبان کسب و کار به اهمیت آن پی نبرده اند . اینترنت برای مشتریان کتابخانه منظم و جامعی می باشد که هر گونه اطلاعاتی را در آن می توان یافت و پیدا نمود.
بطور کلی دو راه برای تبلیغ در اینترنت دارید .
1-خودتان یک وب سایت داشته باشید .وب سایت هر روز ارزانتر می شود
2-در سایتهای پر بیننده در زمینه کاری شما تبلیغ کنید و از بازدید کنندگان بخواهید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماتماس تلفنی بگیرند.
فقط باید مشتری در حال جستجو به راحتی شما را پیدا کند برای جذب مشتری پیامی را در سر صفحه خود به همراه عکسی از محل کار و یا خود شما بگذارید مانند اینکه  فروش پایان راه نیست بلکه شروع یک تعهد است و یا کلام من تعهد من است.
6-کارت ویزیت خود را دست کم نگیرید .
کارت ویزیت می تواند ابزار فوق العاده ای برای بازاریابی و جذب مشتریان جدید باشد . بسیاری از مشتریان شاید کارت ویزیت شما را فقط نکاهی بندازند و آن را دور بیندازند دلیل آن شاید فقط نام شما و آدرس و نام شرکت شما بوده اما با عناوین جذب کننده باعث برق گرفتگی مشتری آینده خود شوید سعی کنید در آن بجای مشاوره...... متن هایی را از خدمات شرکت خود بنویسید و سعی کنید کارت ویزیت شکیل و کاملا واضح باشد حتی می توانید از کارت ویزیت برای ترغیب مشتریان به خرید استفاده کنید مثلا بنویسید همراه داشتن این کارت در هنگام خرید از 10 درصد تخفیف استفاده کنید
کارت ویزیت خود را حتما همراه محصولات به مشتریان تحویل نمایید
7-یاد آوری به مشتریان:
این روش بازاریابی تنها توسط تعداد کمی از مشاغل استفاده می شود. مثلا دندانپزشکان یا نمایندگان بیمه از این روش استفاده می کنند اما بسیاری از مشاغل دیگر نیز می توانند از این روش استفاده کنند این یادآوری ها به صورت کاملا مودبانه و بدون هیچگونه اسراری مشتری را به خرید مجدد و یا تمدید عضویت دعوت می کند.
قبلا خودم در شرکت دیگر بیمه ای که کارمی نمودم با ارسال نامه به آدرسشان اقدام به یادآوری بیمه نامه در حال اتمام با نرخ و تعهدات آن می نمودیم اما در حال حاضر در شرکت که حدود 3 سال است شروع بکار کرده ام با ارسال نامه ،اس ام اس ،ایمیل و تماس تلفنی در ساعت اداری باعث جذب بیشترین مشتریان و رضایت آنها از خدمات بعد از فروشی شده ایم . چنین عملی باعث حفظ مشتریان و جذب مشتریان دیگر و رشد بسیار سریع خود می شوید.

نویسنده : زانیار قربانی
دانشجوی  IMBA  - 
مرکز توسعه کسب و کار بیمه   

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی